در تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۳ نشست صمیمی بین مدیران پژوهش سرای رازی و زکریای ناحیه 2 شیراز و مدیر پژوهش سرای ناحیه یک شیراز برگزار شد.
در این نشست آقای سید احمد حسینی مدیر پژوهش سرای زکریا ناحیه دو از جوانب مختلف به وجوه مشترک بین دانش آموزان ناحیه دو و ناحیه یک اشاره کردند سپس فرمودند: قصد داریم به زودی در ناحیه برنامههایی تخصصی در زمینه هوش مصنوعی اجرا نماییم که در این مسیر، همراهی کردن ناحیه یک برای ما باعث افتخار و مباهات است. هدف علم است، جهان بینی ما باید وسیعتر شود، استعداد بالقوه ای در دانش آموزان وجود دارد که با هدایت ما میتواند این استعداد ها بالفعل شود. ما به عنوان پژوهسرا موظفیم که تا حد امکان زمینه و بستر را برای رشد و شکوفایی دانش آموزان فراهم سازیم و به آنها جهت دهیم . اگر ضعیف عمل کنیم حق الناس انجام دادهایم .
سپس دکتر سپهی مدیر پژوهش سرای ناحیه یک فرمودند: ما با تمام قدرت در کنار شما هستیم، همانطور که مطلعید ما قطب خلاقیت استان هستیم و با ناحیه ۴ در زمینه (کوک شو) فعالیت میکنیم، علاوه بر آن آزمایشگاه گیاهان دارویی در پژوهش سرای ناحیه یک برگزار می گردد ، ضمن اینکه کلاس هایی در رابطه با دروس ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و بقیه رشتهها برپا است .
در راه رسیدن به اهداف و رسالت پژوهش سراها نزدیکی و مسافت کوتاه بین دو ناحیه بسیار کمک کننده است و امیدواریم که این همکاری ها تداوم داشته باشد .
در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۳ آقای دکتر فلاحی رئیس اداره ارزیابی و رسیدگی به شکایت اداره کل آموزش و پرورش از پژوهش سرای ناحیه بازدید نمودند.
آقای سید احمد حسینی مدیر پژوهش سرای زکریا در ابتدا با تشریح و توضیح بخشی از فعالیت های پژوهش سرا اظهار کردند : برگزاری کلاسهای حضوری و غیر حضوری با موضوعات هوش مصنوعی و رباتیک و کامپیوتر و... در پژوهش سرا به صورت حضوری و آنلاین برپامیگیرد .
ایشان افزودند : در زمینه هوش مصنوعی در دنیا کارهای زیادی انجام گرفته است و ما نیز به صورت ویژه و از مقطع پیش دبستانی آموزش هوش مصنوعی را آغاز نموده ایم و سعیمان بر این است که پژوهش سرای ناحیه دو به زودی مرکز تخصصی هوش مصنوعی گردد . تشکیل دپارتمان هوش مصنو عی، دعوت از بزرگان این حوزه از جمله آقای اکبرپور نخبه و مقام آور جهانی هوش مصنوعی هم چنین بر پایی انجمن هوش مصنوعی در مدارس و ایجاد اتاق فکر برای دانش آموزان مستعد و تجاری سازی ایده آنان و ... از دیگر اقدامات انجام شده درپژوهش سرا می باشد علاوه بر اقدامات علمی پژوهشی ، عمران و بازسازی ساختمان پژوهش سرا و فراهم آوردن تجهیزات لازم ، به روز رسانی وسایل آزمایشگاهی و پرداخت هزینه بابت خدمات دیگر از قبیل تهیه وسایل گرمایشی و سرمایشی و اجرای آزمایشگاه سیار و غیره از دیگر کارهای انجام شده میباشد سپس در مورد اهداف طولانی مدت و همچنین کوتاه مدت برنامه های علمی پژوهشی از قبیل ایجاد پارک علم و فناوری، سخنانی اظهار داشتنند و در ادامه فرمودند اینجانب تجربهای که در پژوهش سرا به دست آوردم در هیچ جای دیگری دست یافتنی نیست .
آقای فلاحی رییس اداره ارزیابی و رسیدگی شکایت اداره کل آموزش و پرورش در ادامه فرمودند متاسفانه ما از فعالیتهای شما بی خبر بودیم و نگاه و دید ما نسبت به پژوهش سرا تا این زمان متفاوت بود و اطلاع نداشتیم که این چنین کارهایی در پژوهش سرای شما انجام شده است .پیشنهاد می گردد در پژوهش سرا روزنامه داشته باشید و به صورت الکترونیکی اخبار و اطلاعات و همچنین فعالیت های علمی پژوهشی خود را به اطلاع عموم برسانید، انشالله در جلسات بعد به همراه بقیه شورای معاونین از پژوهسرای ناحیه ۲ بازدید به عمل خواهد آمد و برنامهها و فعالیت های انجام شده شما به صورت یک الگو تدوین و برای استفاده در اختیاردیگران قرار خواهد گرفت.
مراسم بزرگداشت سی و دومین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با شعار "خواندن برای همدلی" توسط پژوهش سرای رازی و زکریا ناحیه 2 شیراز در تاریخ دوشنبه 21 آبانماه 1403 برگزار گردید.
در این برنامه که با استقبال گرم والدین و دانش آموزان و حضور مدیران و همکاران پژوهش سرای رازی و زکریا ناحیه 2 شیراز همراه بود با سخنرانی جناب آقای سید مهدی میرعظیمی؛ نویسنده و مبتکر کتاب های یک صفحه ای آغاز شد و ایشان به عنوان کارشناس برنامه در خصوص سیر نگارش داستان و اهمیت پژوهش در داستان نویسی به ارائه سخنرانی پرداختند و در ادامه این جلسه که به صورت تعاملی برگزار گردید، دانش آموزان مولف نیز به معرفی کتب تالیف شده خود پرداختند.
شایان ذکر است که در انتها نیز به مناسبت هفته کتاب توسط جناب آقای میرعظیمی، از دانش آموزان حاضر در جلسه با اهدای کتاب یک صفحه ای؛ تقدیر به عمل آمد.
در تاریخ سه شنبه 22 آبانماه 1403 نشستی مشترک بین مدیران و همکاران پژوهش سرای ناحیه دو و ناحیه چهار پیرامون ارتقاء کیفیت برنامه های علمی پژوهشی برگزار گردید و در خصوص راهکارها و نحوه اجرای برنامه های علمی پژوهشی از جمله جشنواره ها بین دو ناحیه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در آغاز این نشست مشترک آقای سید احمد حسینی مدیر پژوهش سرای زکریا پس از خوش آمد گویی و تشکر و تقدیر از همکاران پژوهسرای ناحیه چهار فرمودند: در پژوهسرای رازی و زکریا همکاران علاقمندی داریم که عاشقانه انرژی میگذارند و تا پاسی از شب نیز فعالیتهای مجازی آنها ادامه دارد تا بتوانند به خوبی نیازهای نسل زد را پاسخگو باشند.
فعالیتهای علمی و پژوهشی در ناحیه دو به اشکال گوناگون انجام میگیرد اعم از توجه به دانش آموزان مستعد و ایجاد اتاق فکر و تجاری سازی کار آنها ، به روز کردن تجهیزات علمی پژوهشی و آزمایشگاه ، نوسازی ساختمان پژوهش سرا و....
همفکری و تبادل نظر باید بین همه پژوهش سراها انجام گیرد. پژوهش سرا قلب تپنده یک استان است در هم اندیشی امروز در مورد راهکارها و نحوه اجرای برنامه های علمی پژوهشی از جمله جشنواره، بین دو ناحیه بحث و تبادل نظرخواهیم داشت و منتظر پیشنهادها و راهکارهای خوب شما عزیزان که سالهاست در این راه موفق بوده اید هستیم.
سپس خانم رحیمزاده مدیر محترم پژوهش سرای رازی فرمودند :
پژوهسرا یک دانشگاه است نه فقط یک موسسه پژوهشی. گستردگی کار پژوهش سراها بسیار زیاد است. مدارس چهارچوب خاصی دارند ولی در پژوهش سراها وسعت کار بسیار است. به عقیده اینجانب داشتن یک پژوهش سرا در یک ناحیه کم است تعداد پژوهش سرا ها باید به اندازه کافی و متناسب با تعداد دانش آموزان باشد تا به راحتی بتوانند با پژوهش سرا ارتباط برقرار کنند ، در پایان آرزو میکنم که بتوانیم به خوبی از عهده رسالت اصلی که در پژوهش سرا داریم بر آییم .
در ادامه آقای جوکار مدیریت محترم پژوهش سرای ناحیه چهار سخنانشان را اینگونه آغاز کردند باید به فلسفه پژوهش سرا توجه داشته باشیم، رسالت ما این است که تمام مدارس را تحت پوشش قرار دهیم و از دانش آموزان مستعد حمایت مادی و معنوی صورت پذیرد.
ما با تمام کمبودها از جمله کمبود فضای پژوهش سرا به نیروهای مستعدمان دلخوش هستیم . پژوهش سرایمان را با خرد جمعی اداره میکنیم، اولویت روابط انسانی است و فعالیتهای زیادی در زمینه علمی و پژوهشی و در راستای شیوه نامه در پژوهسرای ما صورت میگیرد.
بسم الله الرحمن الرحیم
اولین جلسه دپارتمان هوش مصنوعی(پژوهشسرای دانش آموزی رازی و زکریا، ناحیه 2 شیراز)
چهارشنبه:23/ 8/ 1403
ساعت 16 الی 18
حاضرین: سید احمد حسینی(مدیر پژوهشسرا)، دنیا سامان فر(مدرس پژوهشسرا)، سیده فاطمه حسینی(مدرس پژوهشسرا)، علی نیکو(مدرس پژوهشسرا)، مصطفی قادری(مدرس پژوهشسرا)
غائبین: جناب آقای دکتر رحمانی، جناب آقای شجاعی
"ساخت ربات شیمیدان با توان معادل ۱۰ دانشجوی دکترا
محققان دانشگاه علم و فناوری چین یک ربات شیمیدان به نام «لوک» را ساختهاند که توان محاسباتی معادل ده دانشجوی دکتری دارد و میتواند در محیطهای چالشبرانگیزی مانند سیاره مریخ نیز بهخوبی عمل کند. ربات شیمیدانی به نام «لوک» میتواند آزمایشها و تحلیل دادهها را در آزمایشگاهها انجام دهد. این ربات به فناوریهای پیشرفتهای مانند هوش مصنوعی، سیستمهای پیشرفته بینایی و نرمافزار تعامل انسان و ماشین مجهز است و میتواند به طور خودکار آزمایشها را بادقت و کارایی بسیار بالا انجام دهد. لوک قادر است حجم زیادی از نشریات و پژوهشهای علمی را تجزیهوتحلیل کند و میلیونها معادله تجربی را در مدت زمان کوتاهی بررسی کند. از زمان آغاز به کار این ربات، لوک موفق به دستاوردهای چشمگیری مانند توسعه کاتالیزورها برای تولید اکسیژن از شهابسنگهای مریخی و تحلیل و ارزشیابی محتواهای دیجیتالی برای جلوگیری از تقلب شده است.این پیشرفت بخشی از برنامههای گستردهتر چین برای پیشبرد ربات انساننما تا سال ۲۰۲۵ است و پیشبینی میشود بازار روبهرشد آن تا سال ۲۰۲۹ به ارزش ۷۵ میلیارد یوان برسد.
با وجود این دستاوردهای قابلتوجه، کارشناسان به چالشهایی مانند عمر باتری و قابلیتهای تصمیمگیری اشاره میکنند که هنوز باید قبل از بهکارگیری این ربات در مقیاس وسیع و در سطح جامعه حل شوند. هدف نهایی توسعه رباتهای شیمیدان مانند لوک، ارتقای بهرهوری علمی و تقویت نوآوریهای بیشتر در میان محققان انسانی است. "
شروع جلسه با نام و یاد خدا و خواندن مطلبی در زمینه هوش مصنوعی از سوی جناب آقای سید احمد حسینی رئیس پژوهشسرای رازی مطرح شد، لزوم اهمیت پرداخت به هوش مصنوعی، با مثال هایی در کشورهای مختلف، اشاره به ماهواره های استارلینک و استفاده از هوش مصنوعی در راهبری و هدایت این پردازنده ها و رصد کلیه اتفاقات رخ داده در کره زمین توسط این ماهواره ها، استفاده از هوش مصنوعی در کشور چین، تجزیه و تحلیل حالات چهره افراد توسط هوش مصنوعی و... ادامه یافت.
حسینی در ادامه با اشاره به سیلیکونولی، منطقهای در جنوب شرقی سانفرانسیسکو در حومه سانتا کلارا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا پرداخت و شهرت این منطقه را بهدلیل قرار داشتن بسیاری از شرکتهای مطرح انفورماتیک جهان در این منطقه عنوان کرد. کشور آمریکا در این منطقه با جمع آوری اطلاعات افراد و با کمک گرفتن از هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل این اطلاعات، سیاست های جدیدی را در ارتباطات خود با کشورهای جهان سوم و سایر کشورها بنیان می نهد.
وی با بیان اینکه قدرت هوش مصنوعی فراتر از سخنانی است که بیان می کنیم نقل قولی به صحبت ایلان ماسک کرده و گفت: "تا پانزده سال دیگر تعداد رباتهای انسان نما از تعداد خود انسانها بیشتر میشود و تعدادشان به عدد عجیب ۱۰ میلیارد ربات انسان نما میرسد! این رباتها قرار است کاملا شبیه انسانها باشند و کارهای مختلفی در کارخانجات تولیدی و صنعتی گرفته تا کارهای خدماتی در خانه را به عهده میگیرند." بیان این صحبت اهمیت پرداخت به هوش مصنوعی در کشور ما را دو چندان می کند.
وی عنوان کرد: به عنوان مدیر پژوهشسرای رازی سوالاتی که در ذهن دارد که باید حل شود: 1- کشور ما در بحث هوش مصنوعی در کجا قرار گرفته؟(شاید در برخی موارد، مطرح شود که شخصی در زمینه هوش مصنوعی در جهان حائز مقام شده است، اما آیا در تمامی حوزه ها بوده یا فقط حوزه خاصی است و در بعدهای مختلفی نبوده باشد)
2- کاربرد هوش مصنوعی در کشاورزی چگونه می تواند باشد؟
3- کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی و مسائلی همچون سرطان چگونه می تواند باشد؟ حسینی با مطرح کردن مثالی در زمینه پزشکی، هوش مصنوعی را ابزاری برای ارائه راه حل هایی جهت عمل موفقیت آمیز عنوان نمود و در ادامه گفت: با توجه به اینکه کشور ایران در زمینه پزشکی و ارائه خدمات درمانی در سطح بالایی قرار دارد و پیشرفت زیادی در این حوزه داشته، پس باید دانش آموزان و دانشجویان را به سمتی سوق دهیم که از هوش مصنوعی در این زمینه به بهترین نحو بهره ببرند.
4- کاربرد هوش مصنوعی در وکالت و قضاوت. قاضی به راحتی با استفاده از هوش مصنوعی می تواند به راحتی تجزیه و تحلیل نموده و بهترین راه حل را بیان کند.
5- کاربرد هوش مصنوعی در تکنولوژی، وی با اشاره به ایلان ماسک که با بهره گرفتن از هوش مصنوعی در ماشین های تسلا، رانندگی بصورت خودکار را در دست بررسی دارد و این عمل خطر تصادف را تا حد زیادی کاهش میدهد نام برد.
6- کاربرد هوش مصنوعی در خدمات نظامی و ساخت پهپاد یا پیچرها، پهپادهایی در دست ساخت است که فقط دارای 3 گرم مواد منفجره ست و با بهره گرفتن از تکنولوژی هوش مصنوعی و دریافت داده ها، توانایی شناخت چهره را داشته و به صورت انتحاری و با شناسایی چهره فرد مورد نظر منفجر می شوند.
وی در ادامه بیان کرد: ما باید تمام تلاش خود را در بالا بردن انگیزه و استفاده از پتانسیل پژوهشسرا و دانش آموزان نموده و بیشترین بهره را در این عرصه ببریم و در تمامی بعدهای هوش مصنوعی برنامه ریزی کرده و با مشخص کردن اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی برای معرفی و آموزش هوش مصنوعی را نماییم. در این راستا، از اساتید برجسته در سایر کشورها حتی بصورت وبینار کمک گرفته و با تبادل اطلاعات با اساتید سراسر دنیا، فرآیند یادگیری هوش مصنوعی را سرعت بخشیده و از فرار مغزها تا حدود زیادی جلوگیری نماییم. باید شرایطی بوجود بیاید که بصورت خاص، در تمامی مدارس از هوش مصنوعی و با نگاهی همه جانبه بهره ببریم و آینده خوبی برای فرزندانمان در این امر پدید بیاید.
در ادامه سایر همکاران حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند، با جمع بندی نکات اولین جلسه مقرر گردید جلسه دوم این دپارتمان با حضور اساتید متخصص این حوزه و با پاسخگویی به سوالات مطرح شده و یافتن راه حل هایی جهت از میان برداشتن چالش های این حوزه در آینده نزدیک برگزار گردد.
در جلسه معارفه مدیریت جدید پژوهش سرای رازی ناحیه دو که در تاریخ چهارشنبه ۱۶ آبان ماه در محل پژوهش سرا تشکیل گردید آقای سبحانی معاون پژوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی ناحیه دو، سخنانشان را اینطور آغاز نموند:
پژوهش سرا همان مأوی و منزلگاهی است که حضرت آقا فرمودند آموزش و پرورش جایی لازم دارد که دانش آموزان به استعداد ذاتی خود پی ببرند. مدرسه حتی در سطح بسیار عالی به چند رشته و نمره از صفر تا ۲۰ محدود می شود ولی در پژوهش سرا میتوان دانش آموزان را به جایی که حتی تصور آن هم نمیرود سوق داد. در اینجا باید یک راه كه مبنای مشخصی داشته باشد را انتخاب کنید تا بتوانید کارهای بزرگی انجام دهید . پژوهش سرا محل پرش برای دانش آموزانی است که قصد پرواز دارند. پژوهش سرای رازی و زکریا ناحیه ۲ مانند شیشهای است که با برخورد نور میدرخشد. در اینجا سخت افزار و نرم افزار فراهم شده است و مجموعه پویاتر از قبل است.
دانش آموزان محروم را دریابید گاهی طلا در خرابه است و هیچکس تاکنون طلا را در آبادی پیدا نکرده است. اگر نوع نگاهمان را عوض کنیم میتوانیم دانش آموزان را به خوبی هدایت کنیم. هیچگاه شکست ، بن بست نیست و باید مسیر را عوض کرد.
با مدیریت آقای حسینی پژوهش سرای ناحیه ۲ چه از نظر علمی و چه از نظر بقیه جهات پیشرفت کرده است که جا دارد از زحمات ایشان تشکر کنم .
امروز برای معارفه خانم رحیمزاده در پژوهش سرای ناحیه دو جمع شدهایم ، انشاالله با نگاه و دید خوبی که ایشان دارند پژوهش سرا را مثل مدرسه نبینند، اینجا دانشگاه بزرگی است .
هر آنچه دانش آموز در جهت پیشرفت علم و پژوهش طلب کند در اختیار او قرار دهید، البته به این شرط که بتوانید فضای دانشگاهی ایجاد کنید یعنی باید در اینجا فراتر از کتاب درسی با او کار شود.
خانم رحیمزاده بدون شک از وجود خانم دکتر فراحی و آقای صالحی پور بزرگوار استفاده خواهند کرد و تعامل خوبی با آقای حسینی برقرار می شود تا مجموعه از تمام جهات رشد کند و توأمان پیش رود و سبک و سنگین نشود و کم و زیاد نگردد. یقینا با نوع نگاه آقای حسینی و خانم رحیمزاده این اتفاق خواهد افتاد .خانم رحیمزاده کارنامه درخشانی دارند و حداقل سالی ۳۰ دانش آموز نخبه را پرورش دادهاند.
آقای حسینی مدیر یت محترم پژوهش سرای زکریا در ادامه بیان د اشتند:
به نیروی توانمند و بزرگوارمان خانم رحیمزاده تبریک عرض میکنم . از زمانی که اینجانب مدیریت پژوهش سرای ناحیه دو را به عهده گرفتهام در آن صددهستیم که پژوهش سرا را به سمتی پیش ببریم که صاحب سبک شود، به منظور تحقق این هدف از نخبگان و صاحب نظران دعوت شد و اقدامات و فعالیتهای زیادی انجام گردید چه در زمینه عمرانی و چه در زمینه علمی پژوهشی. اینجانب معتقدم که دانش آموزان میتوانند آینده مملکت را تغییر دهند و از همان ابتدی ورودم بر این باور بودم که در پژوهش سرای ناحیه دو با دانش آموزان نخبه ای روبرو هستیم که استعداد بالقوه ای دارند رسالت ما در اینجا این است که استعداد آنها را پیدا کرده و رشد دهیم، چه بسا با این کار دنیا را متحول کنند ولی ابتدا باید زمینه و بستر فراهم میشد یکی از این زمینه ها فضای فیزیکی پژوهش سرا بود لذا ۲۱ مورد کار عمرانی انجام گردید، علاوه بر آزمایشگاه مرکزی، آزمایشگاه سیار برپا شد و بسیاری از کارهای علمی پژوهشی دیگرنیز انجام گردید که در این نشست از حوصله جمع خارج است و به همین مقدار بسنده میکنم.
خانم دکتر فراحی کارشناس برنامه ریزی و نظارت بر پژوهش سراهای دانش آموزی استان فارس در ادامه صحبت های ایشان بیان داشتند:
خانم رحیمزاده سوابق خدمت درخشانی دارند و یکی از افراد تاثیرگذار در متوسطه یک هستند و مقامات کشوری و استانی زیادی در مدرسه ایشان کسب شده است . امروز رسالت ایشان سنگینتر از مدرسه است در اینجا با تمام مقاطع روبرو هستند و به عبارتی جامعه ۹۰ هزار نفری ناحیه ۲ مخاطب ایشان هستند که برنامهریزی دقیق تری میطلبد البته در کنار جناب آقای حسینی همکار ارزشمندمان هم از نظر آموزشی و هم از نظر اجرایی میتواند در مجموعه اتفاقات خوبی بیفتد. تغییر و تحولات پژوهش سرا بسیار شاخص بوده است و از نظر آموزشی نیز اتاق فکر و برنامهریزی برای بورسیه دانش آموزان مرتبط با جشنواره علمی پژوهشی مسیری است که آغاز شده است و میطلبد که به صورت جدی تری دنبال شود و انشالله که در آینده اتفاقات خوبی برای دانش آموزان ناحیه ۲ رقم بخورد.
امید است که تمام برنامههای پژوهش سرا بر اساس شیوه نامه و اساسنامه که مرجع مستندی است به خوبی پیش رود و در این راستا ما همیشه در خدمت همکاران خواهیم بود .
آقای صالحی پور پیشکسوت و راهنمای پژوهشی اداره کل در ادامه اینگونه بیان کردند:
سخنانم را با جمله ای آغاز میکنم که در تاریخ ثبت شده است « ما رأیت إلا جمیلا» انشالله شرایط پژوهش سرا ی ناحیه دو تداعی این جمله شود که جز زیبایی چیزی ندیدم . اینجا باید مدل و راهبر بقیه پژوهش سراهاباشد حتی تهران با پژوهسرای ناحیه ۲ شیراز آشنا هستند باید تلاش شود که این آوازه باقی بماند. بهتر است بانک اطلاعاتی در پژوهسرا ایجاد شود و از این طریق آینده علمی پژوهشی دانش آموزان پیگیری شود.
در پایان جلسه خانم رحیمیزاده مدیر پژوهش سرای رازی بیان کردند اینجانب در تمام مقاطع از ابتدایی تا متوسطه دوم تجربیاتی دارم و امروز خداوند توفیق خدمت در پژوهش سرا را به من عطا کرده است . لازم به ذکر است که پژوهش سرا نسبت به مدرسه ،محدوده وسیعتری را شامل می شود و مسئولیت سنگینتر است ، در اینجا با دانش آموزاني روبرو هستیم که با علاقه وارد شدهاند و ما موظفیم که آنها را در مسیر درست قرار دهیم. پژوهش سرا نسبت به مدرسه که چهارچوب خاصی دارد، فضای بازتری را در اختیار ما قرار میدهد.اگر ایده و مطالعه و تجربه داشته باشیم، میشود گامهای موثری برداشت و امیدوارم که در کنار شما دوستان و همکار محترم آقای حسینی بتوانم به بهترین نحو انجام وظیفه کنم ، بسیار خرسندم که در یک مجموعه علمی قرار گرفتم و در پایان از تمام همکاران عزیز سپاسگزارم.