مفاد المپیادهای علمی پژوهشی پژوهش سرای رازی ناحیه2 شیراز 95-94
ضمن تشکر از کلیه مدیران و پژوهشیاران گرامی و تبریک به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی 95-94 بدینوسیله مفاد آموزشی و پژوهشی المپیادها به شرح زیر به اطلاع می رساند:
موارد مهم:
1- شایسته است پژوهش یاران محترم موارد زیر را به اطلاع اولیاء و دانش آموزان شرکت کننده در المپیادها برسانند.
2- مفاد آزمون از مباحث تدریس شده در کلاس خواهد بود.
3- دانش آموزانی که 80% نمره آزمون مرحله اول راکسب نمایند به مرحله دوم معرفی خواهند شد.
4- در آخرین جلسه کلاس کارت ورود به جلسه آزمون و زمان ومکان آن به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید.
5- دانش آموزان معرفی شده درکلیه المپیادها 8 جلسه آموزشی به صورت حضوری خواهند داشت .
6- دانش آموزان راه یافته به مرحله دوم به صورت حضوری در آزمون عملی شرکت خواهند کرد.
7- برگزیدگان مرحله دوم به جشنواره های ناحیه و استان وکشوری معرفی خواهند شد و در نهمین جشنواره پژوهشگران که از طرف پژوهشسرا برگزا ر می شود تقدیر خواهند شد.
8- در جلسه اول کلاس ها مفاد المپیاد به اطلاع دانش آموزان شرکت کننده خواهد رسید.
سرفصل المپیاد علوم ششم
درس1 |
زنگ علوم |
مشاهده وساختن فرضیه |
درس2 |
سرگذشت دفتر من |
مواد طبیعی ومصنوعی - کاغذ طبیعی و مصنوعی؟ - از درخت تا کاغذ انواع کاغذ و بازیافت کاغذ |
درس3 |
کارخانه کاغذ سازی |
مواد ووسایل کارخانه - سبک یا سنگین ، سخت یا نرم ؟ (خواص مواد) فلزها وآهن ها - اسیدها |
درس 4 |
سفر به اعماق زمین |
امواج لرزه ای - لایه های درونی زمین - شگفتی های آفرینش |
درس5 |
زمین پویا |
زمین لرزه چگونه به وجود می آید؟ - علم وزندگی( خسارت زمین لرزه) آتشفشان ( ساختمان ، فواید و ضررها) |
درس6 |
ورزش ونیرو(1) |
نیرو واثر آن - نیروی حاصل از اثر متقابل - شگفتی های آفرینش |
درس7 |
ورزش ونیرو(2) |
نیروهای غیر تماسی - شگفتی های آفرینش – اصطکاک - پرواز |
درس8 |
طراحی کنیم و بسازیم |
نحوه حرکت |
سرفصل المپیاد علوم پنجم
درس1 |
زنگ علوم |
فرضیه( ساخت فرفره و پرواز آن با تحقیق در مورد متغیرها) |
درس2 |
ماده تغییر می کند |
تغییرات شیمیایی - تغییرات فیزیکی |
درس3 |
رنگین کمان |
تجزیه نور - عدسی ها |
درس 4 |
برگی از تاریخ زمین |
فسیل و سنگواره - نوع حیات در قسمت های مختلف زمین |
درس5 |
حرکت بدن |
ماهیچه - اسکلت - مغز ونخاع |
درس6 |
چه خبر(1) |
ساختمان چشم - تشکیل تصویر در چشم - ساختمان گوش |
درس7 |
چه خبر(2) |
حس چشایی - حس بویایی - حس لامسه |
سرفصل المپیاد ریاضی ششم
درس1 |
کسر متعارفی |
کسر وعدد مخلوط - مقایسه و ساده کردن کسرها - جمع و تفریق - ضرب و تقسیم |
درس2 |
عددهای اعشاری |
نمایش اعشاری عددها - جمع ، تفریق وضرب عددهای اعشاری تقسیم یک عدد بر عدد طبیعی - تقسیم یک عدد بر عدد اعشاری |
درس3 |
اندازه گیری طول وزاویه |
اندازه گیری طول - فاصله - مقایسه و اندازه گیری زاویه ها - انواع زاویه ها |
درس 4 |
عددهای تقریبی |
تقریب زدن ، قطع کردن - گرد کردن - نمایش تقریبی عددها روی محور محاسبه های تقریبی و ترتیب انجام عملیات |
سرفصل المپیاد ریاضی پنجم
درس1 |
عدد نویسی و الگوها |
یادآوری عدد نویسی و محاسبات عددی - معرفی میلیلرد - جمع و تفریق عددهای مرکب - الگوها |
درس2 |
کسر |
کسرهای بزرگ تر از واحد - جمع و تفریق عددهای مخلوط ضرب کسرها - تقسیم کسرها - ضرب عددهای مخلوط |
درس3 |
نسبت وتناسب و درصد |
نسبت - نسبت های مساوی – تناسب - درصد |
درس 4 |
تقارن و چندضلعی ها |
تقارن محوری - تقارن مرکزی - زاویه نیمساز چندضلعی ها و مجموع زاویه های آن |
سرفصل المپیادزبان ابتدایی
1 |
آموزش 1500 واژه ضروری همراه با اصطلاحات و ضرب المثل های پرکاربرد در مکالمه |
2 |
مرور نکات گرامری شامل زمان ها، جملات معلوم و مجهول، شرطی ها |
3 |
آموزش گرامر پیشرفته« 9 الگوی ساخت جملات پیشرفته، 20 الگوی ثابت در نگارش وگزارش های علمی» |
4 |
آموزش 30 حدیث با بعد تربیتی |
5 |
ترجمه انگلیسی 5 سوره از جزء 30 قرآن مجید |
6 |
دانش آموزان متقاضی شرکت در المپیاد زبان قبل از شروع دوره در یک آزمون تعیین سطح شرکت خواهند کرد. |
سرفصل المپیادانیمیشن ابتدایی
آموزش انیمه استودیو |
آشنایی با محیط انیمه استودیو ، ابزارها و کاربرد آنها و طراحی ، رنگ آمیزیو ایجاد کاراکتر Bone,parent , bone offset , time line , animation character, camera , export , switch , mask , brush , particle , sound , 3d option |
آموزش فلش |
آشنایی با محیط ، ابزارها ، کاربردها ، طراحی ، رنگ آمیزی ، ایجاد اشیا و کاراکتر ، حرکت ، افکت ، صداگذاری ، خروجی ، ماسک ، راهنما |