از: مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز

به: تمامی مدارس ابتدایی ومتوسطه اول

موضوع: استفاده مدارس ازکارگاه خلاقیت ریاضی

با سلام و احترام ؛

ضمن تشکر از همکاری کلیه مدیران وپژوهش یاران به اطلاع می رساند که پژوهش سرای دانش آموزی رازی جهت بالا بردن بنیه علمی دانش آموزان ، کارگاه خلاقیت ریاضی به صورت گروهی در اختیار دانش آموزان قرار می دهد . شایسته است با توجه به بخشنامه شماره 47/729/95 مورخ 16/1/95 اداره کل آموزش و پرورش پژوهش یاران گرامی بامشورت  دبیران ریاضی طبق مقررات زیر در پژوهش سرا ثبت نام نمایند.

1 -دانش آموزان در تاریخ و ساعت مقرر در پژوهش سرا حضور یابند.                                                                                   

2 - در صورت عدم حضور در تاریخ و ساعت مقرر ، نوبت قبلی کن لم یکن تلقی شده وامکان مجدد تجدید دوره نخواهد بود .

3- به ازای هر گروه ( حداکثر 20 نفر  دانش آموز ) همراه بودن یک مربی الزامی است .

4- مسئولیت ایاب و ذهاب همراه با مربی یا مربیان به عهده مدیریت محترم آموزشگاه می باشد.

5- مربی یا مربیان مسئولیت حضور وغیاب وهمچنین نظم محیط را به عهده دارند.

6- مربی یا مربیان دانش آموزان در کلیه اوقا ت در کارگاه در کنار دانش آموزان در پژوهش سرا حضور داشته باشند ومسئولیت کلیه موارد  ذکر شده به عهده آنهاست  . لذا در صورت ترک محیط هر گونه عواقب احتمالی بعهده شخص مربی می باشد .

7-  به ازای هر دانش آموز مبلغ 1000 تومان برای یک جلسه 60 دقیقه ای (پسران  به حساب شماره 4150156512003  و دختران به حساب شماره 4150136269008  ) بانک ملی (حساب سیبا) به نام پژوهش سرای رازی واریز شود و روز تشکیل کلاس فیش به همراه فرم تعهد توسط مربی مربوطه به پژوهش سرا تحویل داده شود  .  

8- به مدارس روستا و حومه 50 درصد تخفیف داده می شود .

9- پژوهش یاران از طریق شماره 32334419  و09171133893 اقای بهمنی راد مدرس کارگاه جهت تعیین کد و زمان تماس   و ثبت نام نمایند .

10- کد کارگاه ها به پیوست ارسال می گردد .

11- در زمان ثبت نام کد مورد نظر را از طریق تلفن به مسؤل ثبت نام اعلام نمایید .

مکان : خیابان قصردشت – حدفاصل چهارراه سینما سعدی و سه راه برق –قبل از کوچه 16پژوهش سرای رازی

قوانین ومقررات مربوط به پذیرش دانش آموزان در بخش آزمایشگاهی و کارگاهی پژوهش سرای رازی

مدیریت محترم آموزشگاه

با اهداء سلام

احتراما با توجه به دستورالعمل وزارت متبوع مبنی بر نحوه ی بازدیدهای دانش آموزی و اردوها وباعنایت به اینکه حفظ سلامت و حفاظت همه جانبه دانش آموزان در این بازدید ها در اولویت اول قرار دارد لذا این پژوهش سرا با توجه به شرایط فیزیکی و محدودیت فضای کافی وعدم رعایت  برخی مقررات از جا نب تعدادی از مدارس ، تنها دانش آموزان مدارسی را پذیرا می باشد که پایبند به شرایط زیر بوده و فرم مربوطه را تکمیل وتایید نمایند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 به : مسئول پژوهش سرای رازی ناحیه 2 شیراز

از : آموزشگاه ..................................

احتراما این آموزشگاه در نظر دارد با توجه به رعایت کلیه مقررات و با همراهی مدیریت محترم یا فرد یا افرادی از مسئولین آموزشگاه در تاریخ .................................از ساعت  .........الی ..........جهت تعداد ............ نفر دانش آموز با جنسیت ................ در مقطع ........................ با قبول کلیه شرایط فوق متقاضی استفاده از آزمایشگاه فیزیک  □        آزمایشگاه شیمی  □    آزمایشگاه زیست شناسی  □   زمین شناسی  □    علوم نانو □  انرژی های نو □ کارگاه خلاقیت ریاضی □می باشد ، لذا خواهشمند است همکاری های لازم صورت پذیرد. ( این قسمت به همراه فیش واریزی روز تشکیل کلاس به پژوهش سرا تحویل داده شود. )

                                                                                          مهر وامضاء مدیریت  آموزشگاه       

کد های کارگاه خلاقیت ریاضی مقطع ابتدایی سال تحصیلی 95-94

کلاس چهارم

کد 1 -  آشنایی با کارگاه ریاضی                                                                    

کد 2 -  هیجان و لذت ریاضی با پی بردن به تفکر خلاق                            

کد 3 -  تابلوی اعداد(   الف- تابلوی اعداد متحرک          ب- تابلوی اعداد به هم ریخته)

کد 4 -  الگوی اعداد و کاربرد در زندگی و صنعت

کد5  - ماشین عدد ساز

کد 6 – محاسبه رقابتی و سرعتی با شیوه ویژه کارگاه ریاضی

کد 7 – ضرب با میله های مغناطیسی

کد 8 -  یافتن صندوقچه ی  شامل سکه به روش حذف حالت های نا مطلوب

کد 9 – تغییر آهنگ ضربات و پی بردن به کمیت های متر ،سانتی متر و میلی متر

کد 10 – تابلوی طناب کشی شده و مفاهیم هندسی

کد11 – احتمال در صفحه چرخنده

کد12-شوخی با ریاضی

  کلاس پنجم

کد 1 -  آشنایی با کارگاه ریاضی

کد 2 -  هیجان و لذت ریاضی با پی بردن به تفکر خلاق

کد 3 -  تابلوی اعداد و الگو های آن

کد 4 -  یافتن وقت دقیق با توجه به کارکرد ساعت سالم و خراب

کد5  - میله های مغناطیسی و الگوی عددی

کد 6 – راهبرد تنظیم جدول نظام دار در حل مسائل

کد 7 – هندسه چند ضلعی ها

کد 8 -  رسیدن به پاسخ صحیح با رقابتی حساس ویژه ی کارگاه ریاضی

کد 9 – حساسیت اندازه گیری زمان در زندگی روزمره (اعداد اعشاری)

کد 10 – هندسه اجسام فضایی(3 بعدی) و دقت اندازه گیری با چشمان بسته

کد11 –احتمال و تکرار پیشامدها

کد12-شوخی با ریاضی

  کلاس ششم

کد 1 -  آشنایی با کارگاه ریاضی                                                                   

کد 2 -  هیجان و لذت ریاضی با پی بردن به تفکر خلاق                            

کد 3 -  راز جدول اعداد

کد 4 -  ضرب چند کسربا طلق ها

کد5  - محاسبه رقابتی و سرعتی ویژه ی کارگاه ریاضی

کد 6 – راهبرد حذف حالت های نامطلوب در یافتن گنج پنهان

کد 7 – هندسه ی زاویه ها

کد 8 -  چرا تقریب می زنیم؟

کد 9 – نسبت و تناسب در زندگی روزمره انسان ها

کد 10 – هندسه ی اجسام سه بعدی

   الف-سطح         ب- حجم       ج- ذهن برتر در یافتن گستره ی اجسام

کد11 –پیدایش تفکر محورهای مختصات و قراردادها

کد12-یافتن سریع عدد مجهول در جدول اعداد و شوخی با ریاضی

کد های کارگاه خلاقیت ریاضی متوسطه دوره اول  سال تحصیلی 95-94

کلاس هفتم

  کد 1 -  آشنایی با کارگاه ریاضی  و اهداف آن                                                                  

کد 2 -  هیجان و لذت ریاضی با پی بردن به تفکر خلاق                            

کد 3 -  راهبرد حذف حالت های نامطلوب و یافتن سکه جایزه

کد 4 -  راهبرد حدس و آزمایش در زندگی روزمره

کد5  - مسابقه سرعتی معلم و دانش آموز در فلوچارت اعداد صحیح

کد 6 – بردار مغناطیسی و جمع و تفریق اعداد صحیح

کد 7 – افزایش عملی تعداد اضلاع یک nضلعی و پیامد آن

کد 8 -  رقابت چشمگیر در یافتن اعداد اول

کد 9 – هم نهشتی

کد 10 –برش گسترده مکعب روباز و تبدیل آن به یک مستطیل خاص

کد11 –راهکار عملی در رابطه ی بین حجم منشور و هرم

کد12-انتقال عملی در صفحه ی مختصات

کد13-صفحه ی چرخنده و تکرار پیشامد ها (احتمال)

کد14- شمارش سریع و شوخی با ریاضی

کلاس هشتم

کد 1 -  آشنایی با کارگاه ریاضی  و اهداف آن                                                                  

کد 2 -  هیجان و لذت ریاضی با پی بردن به تفکر خلاق                            

کد 3 -  مسابقه ساختن بزرگترین و کوچکترین عدد طبیعی با ارقام مغناطیسی

کد 4 -  محاسبه با اعداد گویا

کد5  - رمز نگاری به کمک  اعداد

کد 6 – هندسه ی چند ضلعی ها

کد 7 – بازی برش سطح و ارتباط آن با معادله و رابطه ی فیثا غورث

کد 8 -  کاربرد حذف حالت های نامطلوب در زمینه های مختلف

کد 9 – مسابقه جذاب و سرعتی در مقدار عددی عبارات جبری

کد 10 –چگونگی پیدایش دستگاه مختصات و کاربرد آن

کد11 – هندسه ی بردارها

کد12- شوخی با ریاضی

کلاس نهم

کد 1 -  آشنایی با کارگاه ریاضی  و اهداف آن       کد 2 -  هیجان و لذت ریاضی با پی بردن به تفکر خلاق                                                                                           

کد 3 -  بازی جدول اعداد و ارتباط آن با مجموعه ها  کد 4 -  همکاری تخته پاک کن در تدریس قسمتی از مجموعه ها

کد5  - یافتن یک عدد از میان 9000 عدد طبیعی با راهبرد حذف حالت های نامطلوب

کد 6 – تکرار پیشامدها و احتمال

کد 7 – اتوبوس اعداد و مسافران بد قلق

کد 8 -  تدریس تشابه با دستگاه تکثیر و نقشه ی محل زندگی

کد 9 – ساختن کوچکترین و بزرگترین عدد طبیعی با سه رقم موجود

کد 10 –اتحادها  (الف- مفهوم       ب- تعبیر هندسی        ج- ساختن مدل)

  کد11 –مسافر جاده زمان و انواع شیب ها

کد12- به دست آوردن معادله خط در 10 ثانیه(شاید هم کمتر)

کد13-تقسیم بر صفر ممنوع    

 کد14- هندسه ی کره (الف- مساحت عملی کره   ب- رابطه ی بین حجم و مساحت کره)

کد15-شوخی با ریاضی در ضرب و جذر