از : مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز

به : تمامی مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم

موضوع: کارگاه آموزشی نجوم سه بعدی (VR واقعیت مجازی حضور در فضا)

با سلام و احترام پژوهش سرای رازی شیراز، جهت بالا بردن سطح اطلاعات دانش آموزان و همکاران فرهنگی در مدارس اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی نجوم با جدیدترین تکنولوژی سه بعدی سازی )واقعیت مجازی حضور در فضا و هولوگرافی(  برای دبیران و دانش آموزان پایه های مختلف توسط متخصصان علم نجوم نموده است؛ شایسته است مدیران و پژوهشیاران گرامی جهت استفاده از این کارگاه ها به توضیحات زیر توجه کنند:

نحوه اجرای برنامه:

هرکارگاه 60 دقیقه ای شامل دو بخش توضیحات (به وسیله ویدئو پرژکتور به مدت 20 الی 30 دقیقه و با فن بیان مناسب هر سن) و بخش عینک های واقعیت مجازی میباشد. در بخش عینک های واقعیت مجازی، عینک ها به همراه هدفون های مخصوص هر شخص بر سر دانش آموزان تعبیه میگردد و دانش آموز خود را در فضا احساس نموده و وقایع نجومی را مشاهده می کند. لازم به ذکر است فیلم های سه بعدی دوبله شده به زبان فارسی میباشد.

نکات مورد نیاز استفاده از کارگاه:

  1. دانش آموزان تمامی مقاطع مهدکودک، ابتدایی و متوسطه اول و دوم میتوانند در این کارگاه ها شرکت نمایند. (شایان ذکر است این گروه برای مدارسی که سال تحصیلی گذشته از برنامه نجوم سه بعدی استفاده نموده اند، موضوعات به همراه فیلم های جدید، جذاب و پیشرفته تر در نظر گرفته است. )
  2. کارگاه سه بعدی در موضوعات دیگر نظیر : سفر به زمان دایناسورها، حیوانات اعماق اقیانوس، آموزش ساختار گیاهان، سفر در بدن انسان نیز با همین شرایط برگزار میگردد.
  3. حداکثر تعداد دانش آموزان در هر٦٠ دقیقه ٤٠ نفر باشد.
  4. کارگاه های آموزشی در داخل کلاس، نمازخانه و یا... می تواند برگزار گردد و تنها برای توضیحات اولیه به دستگاه ویدئو پرژکتور نیاز است. (تجهیزات تخصصی به مدرسه حمل میگردد.)
  5. حضور یک مربی به همراه دانش آموزان در کارگاه الزامی است.
  6. استفاده پرسنل هر آموزشگاه از این کارگاه آموزشی رایگان می باشد.
  7. برگزاری کلاس نجوم با کلاس های درس تداخل نداشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و حضور مربیان نجوم در آموزشگاه با شماره٠٩٣٨٧٨٩٩٧٤٧و یا ٠٩١٧٨٠٨٥١٢٧ سرکار خانم مهرزاد تماس حاصل فرمایند.