قوانین اختصاصی مسابقات ریورسی(اتللو)

اولین جشنواره ورز ش های فکری پژوهش سرای رازی ناحیه 2 شیراز

1-    تمام دانش آموزانی که قبلا در سایت پژوهش سرای رازی نام نویسی کرده اند می توانند در مسابقات شرکت نمایند.

2-    شرکت کنندگان می بایست در کارگاه آموزشی که در کارت ورود به جلسه درج گردیده شرکت کرده باشند.

3-    شرکت کنندگان توسط برگزار کننده قرعه کشی و گروه بندی می شوند و یا حریفان حذفی خود را خواهند شناخت.

4-    در صورت وقوع تساوی امتیازات در هر یک مراحل برگزاری مسابقات بازی برطرف کننده تساوی برگزار خواهد شد. مگر اینکه رقابتها در مرحله گروهی باشد که به هر یک از طرفین امتیاز مساوی تعلق خواهد گرفت که در بخش قوانین داوری آمده است.

5-    هر بازیکن در هر رقابت برای انجام حرکات خود مدت زمان مشخصی در اختیار خواهد داشت که برای ثبت و اندازه گیری آن از ساعت های مخصوص مسابقات استفاده خواهد شد. (شیوه استفاده از ساعت مخصوص مسابقات در روز کارگاه توجیهی آموزش داده خواهد شد).

6-     مدت زمانی که هر یک از بازیکنان در مراحل مختلف مقدماتی نیمه نهایی و نهایی در اختیار خواهند داشت در روز برگزاری کارگاه آموزش اعلام خواهد شد.

7-    مسابقات بصورت گروهی و دوره ای برگزار شود در هر بازی به برنده 1 امتیاز تعلق می گیرد و در صورت وقوع تساوی 5/0 امتیاز تعلق می گیرد.

8-    مسابقات به صورت گروهی و دوره ای برگزار شود و اختلاف تعداد مهره برنده و بازنده در انتهای بازی 35 به 1 و یا 36 به 0 باشد به برنده 2 امتیاز تعلق خواهد گرفت.

9-    تعیین رنگ مهره بازیکن ها پس از استقرار بازیکن ها و توسط داور مسابقه انجام خواهد پذیرفت.

10-            بعد از تنظیم ساعت و اعلام داور مسابقات شروع خواهد شد.

11-            اگر بازیکنی قبل از اتمام روند کامل مسابقه و اعلام نتیجه نهایی از سوی داور اعلام برد یا باخت نماید و یا در صفحه بازی تغییری ایجاد نماید بازنده بازی محسوب خواهد شد.

12-            بازیکنان نباید بعد از قرار دادن مهره خود در صفحه نظر خود را تغییر دهند و مهره خود را به خانه دیگری در صفحه منتقل نمایند. در صورت تغییر دادن محل مهره گذاشته شده در صفحه، توسط بازیکن حریف یا داور و یا مسئول مسابقات باید درخواست رعایت این قانون از او را بنماید و در صورت عدم پذیرش حرکت این بازیکن تخلف محسوب می گردد.

13-            بعد از وارد نمودن مهره جدید به بازی باید تمام مهره های محصور حریف برگردانیده شود. در غیر این صورت حریف یا داور باید در این مورد تذکر دهند.

14-            گذاشتن مهره در صفحه و برگرداندن مهره های حریف فقط باید با یک دست انجام شود و با همان دست نیز دکمه زمان سنج زده شود.

15-            اگر بازیکنی فراموش کند زمان سنج را متوقف نماید باید توسط داور به وی تذکر داده شود.

16-بازیکنان باید در زمان مجاز حرکات خود را انجام داده در صورتی که قبل از پایان بازی و مشخص شدن نتیجه زمان هر یک از بازیکنان پایان یابد، آن بازیکن بازنده بازی خواهد بود.

17-            در طول برگزاری مسابقه اگر بازیکنی نسبت به بازی حریف یا شرایط مسابقه اعتراض یا تقاضایی داشته باشد درخواست خود را با بالا نگهداشتن دست اعلام می نماید. داور یا مسئول مسابقه در صورت صلاحدید ضمن نگاه داشتن زمان مسابقه به درخواست وی رسیدگی می نماید.

18-            در صورت نیاز به اعلام نظر و یا اعتراض به شیوه برگزاری مسابقات بازیکنان باید قبل و یا بعد از مسابقات نظر خود را به مسئول برگزاری مسابقات اعلام نماید.

19-            عدم حضور بموقع، غیبت کردن و یا اعلام انصراف بعد از مهلت مقرر موجب حذف بازیکن از مسابقات و برنده اعلام شدن حریف وی در آن رقابت می شود.