1- شناسایی ، هدایت و حمایت از دانش آموزان خلاق و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت آن ها .
2- برگزاری جلسات مستمر با مدیر و معاونان / دبیران و هنرآموزان / انجمن اولیاء و مربیان و توجیه آنان برای حمایت های مختلف از دانش آموزان مبتکر و مخترع .
3- ثبت اختراع
4- اعلام مکتوب میزان فعالیت دبیران و هنرآموزان فعال در هدایت دانش آموزان برای اعمال در نمون برگ های ارزشیابی و انجام تشویق داخل آموزشگاه .
5- انجام تبلیغات ، به منظور شرکت کیفی تر و گسترده تر دانش آموزادن در جشنواره .
6- تشکیل گروه علمی و داوری دانش آموزی و مدرسان در آموزشگاه .
7- ارتباط مستمر با گروه های آموزشی آموزشگاه ، پژوهش سرا .
8- جذب و تخصیص اعتبارات درون آموزشگاه و مردمی با نظارت کامل مدیر آموزشگاه .
9- تلاش در راستای همکاری بین آموزشگاهی با دیگر دبیران آموزشگاه ها .
10- ارائه بیلان کار مصور و مستند به پژوهش سرا با تأیید رئیس آموزشگاه .
11- پاسخ به موقع به مکاتبات دبیرخانه جشنواره خوارزمی ناحیه مستقر در پژوهش سرا و رعایت زمان بندی ها ، مرحله اول ( حداکثر تا آخر بهمن 90 کلیه طرح های دانش آموزان به پژوهش سرا ارسال گردد . )
12- اجرای کارگاه های آموزشی روش تحقیق و پژوهش برای دانش آموزان با مجوز رئیس آموزشگاه .
13- شرکت فعال در جلسات دبیرخانه جشنواره خوارزمی مستقر در پژوهش سرای رازی .