در جلسه معارفه مدیریت جدید پژوهش سرای رازی ناحیه دو که در تاریخ چهارشنبه ۱۶ آبان ماه در محل پژوهش سرا تشکیل گردید آقای سبحانی معاون پژوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی ناحیه دو، سخنانشان را اینطور آغاز نموند:
پژوهش سرا همان مأوی و منزلگاهی است که حضرت آقا فرمودند آموزش و پرورش جایی لازم دارد که دانش آموزان به استعداد ذاتی خود پی ببرند. مدرسه حتی در سطح بسیار عالی به چند رشته و نمره از صفر تا ۲۰ محدود می شود ولی در پژوهش سرا می‌توان دانش آموزان را به جایی که حتی تصور آن هم نمی‌رود سوق داد. در اینجا باید یک راه كه مبنای مشخصی داشته باشد را انتخاب کنید تا بتوانید کارهای بزرگی انجام دهید . پژوهش سرا محل پرش برای دانش آموزانی است که قصد پرواز دارند. پژوهش سرای رازی و زکریا ناحیه ۲ مانند شیشه‌ای است که با برخورد نور می‌درخشد. در اینجا سخت افزار و نرم افزار فراهم شده است و مجموعه پویاتر از قبل است.
دانش آموزان محروم را دریابید گاهی طلا در خرابه است و هیچکس تاکنون طلا را در آبادی پیدا نکرده است. اگر نوع نگاهمان را عوض کنیم می‌توانیم دانش آموزان را به خوبی هدایت کنیم. هیچگاه شکست ، بن بست نیست و باید مسیر را عوض کرد.
با مدیریت آقای حسینی پژوهش سرای ناحیه ۲ چه از نظر علمی و چه از نظر بقیه جهات پیشرفت کرده است که جا دارد از زحمات ایشان تشکر کنم .
امروز برای معارفه خانم رحیم‌زاده در پژوهش سرای ناحیه دو جمع شده‌ایم ، انشاالله با نگاه و دید خوبی که ایشان دارند پژوهش سرا را مثل مدرسه نبینند، اینجا دانشگاه بزرگی است .
هر آنچه دانش آموز در جهت پیشرفت علم و پژوهش طلب کند در اختیار او قرار دهید، البته به این شرط که بتوانید فضای دانشگاهی ایجاد کنید یعنی باید در اینجا فراتر از کتاب درسی با او کار شود.
خانم رحیم‌زاده بدون شک از وجود خانم دکتر فراحی و آقای صالحی پور بزرگوار استفاده خواهند کرد و تعامل خوبی با آقای حسینی برقرار می شود تا مجموعه از تمام جهات رشد کند و توأمان پیش رود و سبک و سنگین نشود و کم و زیاد نگردد. یقینا با نوع نگاه آقای حسینی و خانم رحیم‌زاده این اتفاق خواهد افتاد .خانم رحیم‌زاده کارنامه درخشانی دارند و حداقل سالی ۳۰ دانش آموز نخبه را پرورش داده‌اند.
آقای حسینی مدیر یت محترم پژوهش سرای زکریا در ادامه بیان د اشتند:
به نیروی توانمند و بزرگوارمان خانم رحیم‌زاده تبریک عرض می‌کنم . از زمانی که اینجانب مدیریت پژوهش سرای ناحیه دو را به عهده گرفته‌ام در آن صددهستیم که پژوهش سرا را به سمتی پیش ببریم که صاحب سبک شود، به منظور تحقق این هدف از نخبگان و صاحب نظران دعوت شد و اقدامات و فعالیت‌های زیادی انجام گردید چه در زمینه عمرانی و چه در زمینه علمی پژوهشی. اینجانب معتقدم که دانش آموزان می‌توانند آینده مملکت را تغییر دهند و از همان ابتدی ورودم بر این باور بودم که در پژوهش سرای ناحیه دو با دانش آموزان نخبه ای روبرو هستیم که استعداد بالقوه ای دارند رسالت ما در اینجا این است که استعداد آنها را پیدا کرده و رشد دهیم، چه بسا با این کار دنیا را متحول کنند ولی ابتدا باید زمینه و بستر فراهم می‌شد یکی از این زمینه ها فضای فیزیکی پژوهش سرا بود لذا ۲۱ مورد کار عمرانی انجام گردید، علاوه بر آزمایشگاه مرکزی، آزمایشگاه سیار برپا شد و بسیاری از کارهای علمی پژوهشی دیگرنیز انجام گردید که در این نشست از حوصله جمع خارج است و به همین مقدار بسنده می‌کنم.
خانم دکتر فراحی کارشناس برنامه ریزی و نظارت بر پژوهش سراهای دانش آموزی استان فارس در ادامه صحبت های ایشان بیان داشتند:
خانم رحیم‌زاده سوابق خدمت درخشانی دارند و یکی از افراد تاثیرگذار در متوسطه یک هستند و مقامات کشوری و استانی زیادی در مدرسه ایشان کسب شده است . امروز رسالت ایشان سنگین‌تر از مدرسه است در اینجا با تمام مقاطع روبرو هستند و به عبارتی جامعه ۹۰ هزار نفری ناحیه ۲ مخاطب ایشان هستند که برنامه‌ریزی دقیق تری می‌طلبد البته در کنار جناب آقای حسینی همکار ارزشمندمان هم از نظر آموزشی و هم از نظر اجرایی میتواند در مجموعه اتفاقات خوبی بیفتد. تغییر و تحولات پژوهش سرا بسیار شاخص بوده است و از نظر آموزشی نیز اتاق فکر و برنامه‌ریزی برای بورسیه دانش آموزان مرتبط با جشنواره علمی پژوهشی مسیری است که آغاز شده است و می‌طلبد که به صورت جدی تری دنبال شود و انشالله که در آینده اتفاقات خوبی برای دانش آموزان ناحیه ۲ رقم بخورد.

امید است که تمام برنامه‌های پژوهش سرا بر اساس شیوه نامه و اساسنامه که مرجع مستندی است به خوبی پیش رود و در این راستا ما همیشه در خدمت همکاران خواهیم بود .
آقای صالحی پور پیشکسوت و راهنمای پژوهشی اداره کل در ادامه اینگونه بیان کردند:
سخنانم را با جمله ای آغاز میکنم که در تاریخ ثبت شده است « ما رأیت إلا جمیلا» انشالله شرایط پژوهش سرا ی ناحیه دو تداعی این جمله شود که جز زیبایی چیزی ندیدم ‌ . اینجا باید مدل و راهبر بقیه پژوهش سراهاباشد حتی تهران با پژوهسرای ناحیه ۲ شیراز آشنا هستند باید تلاش شود که این آوازه باقی بماند. بهتر است بانک اطلاعاتی در پژوهسرا ایجاد شود و از این طریق آینده علمی پژوهشی دانش آموزان پیگیری شود.
در پایان جلسه خانم رحیمی‌زاده مدیر پژوهش سرای رازی بیان کردند اینجانب در تمام مقاطع از ابتدایی تا متوسطه دوم تجربیاتی دارم و امروز خداوند توفیق خدمت در پژوهش سرا را به من عطا کرده است . لازم به ذکر است که پژوهش سرا نسبت به مدرسه ،محدوده وسیع‌تری را شامل می شود و مسئولیت سنگین‌تر است ، در اینجا با دانش آموزاني روبرو هستیم که با علاقه وارد شده‌اند و ما موظفیم که آنها را در مسیر درست قرار دهیم. پژوهش سرا نسبت به مدرسه که چهارچوب خاصی دارد، فضای بازتری را در اختیار ما قرار می‌دهد.اگر ایده و مطالعه و تجربه داشته باشیم، می‌شود گام‌های موثری برداشت و امیدوارم که در کنار شما دوستان و همکار محترم آقای حسینی بتوانم به بهترین نحو انجام وظیفه کنم ، بسیار خرسندم که در یک مجموعه علمی قرار گرفتم و در پایان از تمام همکاران عزیز سپاسگزارم.